20 czerwca 2014

Jak zrobić dużo i nie zwariować?


Moim sposobem na zrobienie wiele w jeden dzień są plany dnia. Mam jeden ogólny, można go nazwać codziennym, bo są to rutynowe czynności. A także dodatkowy, w którym są wszelkie inne rzeczy do zrobienia. 

Rano:
   -umyć twarz,
   -użyć pomadki ochronnej i kremu do rąk,
   -pościelić łóżko,
   -ogarnąć bałagan, który został z poprzedniego dnia (ostatnio nie mam z tym problemu, bo bałaganu nie ma),
   -powtórzyć lekcję (o tym potem).

I to byłoby na tyle. Potem, albo robię rzecz "popołudniu", albo mam jakiś czas wolny dla siebie ;)

Do tego nad biurkiem mam tablicę, na którą przypinam sobie różneeeee rzeczy, między innymi: To do list - lista rzeczy (ważnych dla mnie) do zrobienia.

Napisałam o powtórzeniu "lekcji", bo codziennie uczę się języków obcych, sama dla siebie. Do tego też mam dokładnie rozpisany plan tygodnia:
   -poniedziałek: gramatyka języka angielskiego,
   -wtorek: gramatyka języka niemieckiego,
   -środa: hiszpański, nie uczę się z niego gramatyki, ani osobnych słówek, tylko całych zwrotów,
   -czwartek: słownictwo angielskie,
   -piątek: brak,
   -sobota: słownictwo niemieckie,
   -niedziela: angielski z książki: "Żegnajcie Błędy!".
Do tego tego każdą z tych lekcji powtarzam dwa dni później w porze porannej. Czy np. gramatykę z ang powtarzam w środę rano.

Mam jeszcze codzienne treningi (takie swoje), które zajmują mi około godziny dziennie. Nie powiem, że zawsze z chęcią to robię, ale przeważnie, gdy już się zbiorę do ćwiczeń odczuwam satysfakcję z tego co robię - więc się opłaca.

Ostatnie co robię w ciągu każdego tygodnia, to zadanie właśnie tygodniowe z listy:
   1. Porządek w szafach.
   2. Organizacja biurka i moich wszystkich(!) rzeczy do malowania, a jest tego sporo :).
   3. Ubrania.
   4. Kosmetyki.
   5. Organizacja miejsca pracy.
   6. Dobre rady i ciekawe nawyki, z których warto skorzystać.
   7. Przepisy.
   8. Sposoby szybkiej nauki.
   9. Tydzień bez słodyczy.
   10. Czytanie 500 stron dziennie.
   11. Pisanie conajmniej 750 słów dziennie.
   12. Cytaty w zeszytach do szkoły.
   13. Porządek w laptopie.
   14. Plan nauki na nowy rok szkolny.
   15. Tydzień robienia czego kreatywnego ;)

Na razie jestem na tygodniu 6. ale postaram się napisać coś o każdym poprzednim ;)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz