16 stycznia 2015

Czego nauczyłam się dzięki blogowaniu?

Odkąd zaczęłam blogować, zmieniłam się. Bardzo. Są rzeczy, które są takie, jakie były dawniej, ale są też te, które bardzo się zmieniły, zniknęły z mojego życia i pojawiły się. Nie bloguję długo, nie osiągnęłam popularności, ale już wiele się nauczyłam. 


Najważniejsza w tym wszystkim jest wytrwałość. Jest ona bardzo trudna do osiągnięcia, ale możliwa. Na początku myślałam, że pozyskanie czytelników będzie proste, ale tak nie jest. Piszę dla ludzi, dlatego chcę, by ktoś czytał te moje wypociny, nie tylko po to, by licznik skakał w górę. Do tego w parze idzie sumienność i obowiązkowość. Jeśli już są osoby, które czekają, by przeczytać coś jeszcze, muszę pisać. Muszę to robić konsekwentnie i dość często, a do tego pisać z sensem, co jest trudne. Nauczyłam się tego, choć zdarza mi się nie zdążyć wrzucić posta (wczoraj, przez pogodę nie wróciłam do domu) lub napisać coś, z czego nie jestem zadowolona. Z biegiem czasu to się pewnie zmieni.

Wiem już, dzięki temu, że sama piszę i czytam innych, że mogę osiągnąć co tylko chcę, jeśli będę do tego dążyć. Kiedyś myślałam tylko w przestrzeni: chcę, ale nie mogę; nie będę nic robić, bo i tak nie wyjdzie. Gdy zaczęłam pisać bloga, zaczęłam też się zastanawiać nad wszystkim, a co najważniejsze, zaczęłam działać. Wszyscy, którzy czytają to, co piszę, są dla mnie motywacją i do pisania i do życia tak, jak chcę, jak pragnę. Teraz wiem, że marzenia się spełnia, a nie spełniają, o czym wam często przypominam. Piszę wam, co chcę osiągnąć i dodaję, że dam znać, jakie efekty osiągnęłam. To mobilizuje do działania.
Zaczęłam o siebie bardziej dbać. Nie jest to jeszcze coś-tam-z-ciałem-maniactwo. Nie jestem maniaczką, ale stwierdziłam, że chcę być lepsza, ładniejsza. Innym blogerkom się udało, to dlaczego mi się ma nie udać. Kupuję nowe kosmetyki, którymi się wam tu troszkę chwalę. Testuję je na sobie i wiem, jak na mnie działają. Poprawiłam wygląd mojej skóry, cery i kondycję siano-włosów. To dla mnie duże osiągnięcie. 

Piszę bardzo krótko i jestem pewna, że niewiele się jeszcze nauczyłam i długa droga przede mną. 


2 komentarze:

  1. Konsekwencja i wytrwałość to bardzo pożądane cechy nie tylko w blogowaniu :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dlatego właśnie staram się wprowadzić to wszystko także w życie :)

      Usuń