6 stycznia 2015

Wolność...


Niby masz wolność... wolność słowa i czynu, oczywiście w zakresie tego, co prawo toleruje... i ludzie. Tylko, czy wtedy jest to jeszcze wolność? Niby możesz robić co chcesz, a ile tak na prawdę robisz? Niby nic cię nie ogranicza, ale jednak tkwisz w miejscu i nie ruszasz się mimo, że w myślach pokonałeś już setki kilometrów. 


Stoisz jak ten słup na rozdrożu i myślisz, którą drogę wybrać. Lepsza to, w której będę szczęśliwa, czy ta, w której inni będą dumni ze mnie? Tylko zastanów się, po co tak myślisz. Czyż nie jest tak, że to twoje życie i ty nim kierujesz? Własnie tak jest. Dlatego jeszcze zanim na takie rozdroże dotrzesz, powinieneś wiedzieć, gdzie pójdziesz i czego dokładnie chcesz. Skoro masz wolność, czuj się wolny i korzystaj z tego. 


Idziesz ciągle przed siebie, snujesz marzenia, plany na przyszłość i gdy jesteś sam, myślisz tylko o tym, by do nich dotrzeć, a gdy ktoś stanie obok ciebie, zapominasz o tym, wstydzisz się, rezygnujesz. Myślisz, mogę zrobić wszystko, a jednak nie robisz nic. Boisz się reakcji innych, własnej porażki czy sukcesu. Co jak mi nie wyjdzie? A jeśli zrobię coś nie tak? A jeśli mi się uda? Przecież moja przyjaciółka też chciała to osiągnąć, ja nie będę próbować... 


Z takimi myślami miałam do czynienia wiele razy i pewnie jeszcze wiele razy będę miała. Nie jestem idealna. Nie zawsze robię to, co chcę. Ale próbuję. Chcę ruszyć się z miejsca i wiem, że może mi się to udać. Chcę poczuć to, że mam wolność i mogę z niej korzystać. 


Człowiek wolny może być szczęśliwy. Człowiek wolny spełnia marzenia. Człowiek wolny działa. Jedyne co go ogranicza to wyobraźnia i jego własne ciało. 


Wolisz być szczęśliwy i osiągnąć to, o czym marzysz, czy raczej być zawsze uległy i myśleć tylko o tym, co inni na to? Wybierz. 

2 komentarze:

  1. Piękne powiedziane: ''Człowiek wolny może być szczęśliwy. Człowiek wolny spełnia marzenia. Człowiek wolny działa. Jedyne co go ogranicza to wyobraźnia i jego własne ciało." ...

    OdpowiedzUsuń