18 kwietnia 2015

Aummm... Aummm....

Garudasana

Większości ludzi joga kojarzy się z medytacją. Ja jednak odkryłam inne jej aspekty, którymi chce się z wami podzielić. Myślę, że spora część z was znajdzie w niej coś dla siebie i spróbuje tego "sportu". 


Ćwiczyć jogę zaczęłam sama w domu jakiś rok temu (może więcej). Spodobała mi się na początku koncepcja uspokojenia się, które wtedy było mi bardzo potrzebne. Teraz rzadko korzystam już z tego aspektu, a ćwiczę dla innych efektów.

asana z cyklu Powitanie Słońca





Joga uczy: 

wytrwałości - wymaga stałego zaangażowania, dzięki któremu musimy sobie wyrobić nawyk, zacząć być odpowiedzialni za cel, który sobie w jodze stawiamy - jakikolwiek by on nie był. Bez wytrwałości polegniesz na większości asan - wiem coś o tym. Początkowe są może i proste, ale z czasem stają się coraz bardziej wymagające i bez ciągłych ćwiczeń na pewno nam się nie uda.

asana z cyklu Powitanie Słońca

skupienia - bez tego nie da się ćwiczyć. Joga ma służyć między innymi wyrównaniu oddechu, uspokojeniu i relaksacji, a tego bez 100% skupienia nie osiągniemy. Dlatego telefon zostawiasz w innym pokoju, wyłączasz telewizor i odcinasz się od świata. Jesteś tylko ty i twoje ciało.

asana z cyklu Powitanie Słońca - pies głową w dół - nie zdążyłam się ustawić, haha ;)

że z ciałem można zrobić wszystko - wszystko, czego tylko zapragniesz. Tylko musisz bardzo tego chcieć. Na początku nie potrafiłam prawie nic, a teraz jest coraz lepiej choć do ideału mi braku. Teraz już wiem, że osoby "które nie mają kręgosłupa", osiągnęły to latami ćwiczeń i wiarą we własne możliwości. 

możliwości opanowania się w każdej sytuacji - jesteś zła? Smutna? Spróbuj około 10-15 min poćwiczyć jogę. Nie mówię od razu o godzinie, bo wiem, że to zniechęca. Ja sobie tak radzę ze stresem, nawracającymi stanami załamania, smutkiem, złością. Uspokaja mnie, a potem mogę dalej działać - tym razem z endorfinami. 

wirabhadrasana I

cierpliwości - nie wszystko ci się uda od razu, ale nie poddawaj się. Musisz być cierpliwa. Bądź jak rozkwitający kwiat. On to robi spokojnie, powoli, a swój sukces zapewnia sobie codziennym staraniom.

wirabhadrasana II

Myślę, że w tym sporcie każdy znajdzie coś dla siebie, bo istnieją różne odmiany. A już na pewno nie jest to siedzenie po turecku i robienie aummmm, aummm. Pragnę rozwiać wszelkie wątpliwości i powiedzieć, że joga świetnie odpręża, ale i rozciąga, poprawia samoocenę, uczy wielu rzeczy (jak wyżej) oraz przynosi pozytywne skutki dla naszego zdrowia psychicznego, jak i fizycznego. 

Zapraszam do ćwiczeń!

2 komentarze: