22 kwietnia 2015

Przewodnik rozwojowy #1. - Jak się za to zabrać?

http://www.outsourcingportal.pl/pl/userfiles/image/artykuly/2013/11_listopad/22/22.11.13pracodawca630.jpg

Dla mnie rozwój jest czymś naturalnym, ale nie wrodzonym. Naturalne jest to, że do niego chcemy dążyć i ciągle staramy się rozwijać, ale trzeba to odkryć w sobie - dlatego nie jest wrodzony. To jak rozkwitający kwiat, który na początku jest mały, niewidoczny - jako cebulka pod ziemią, a później rozpościera swoje płatki i ukazuje w pełnym słońcu swoją osobowość. 


Każdy z nas powinien być takim kwiatem, bo inaczej życie nie ma sensu. Tak myślę. Dla mnie na pewno by nie miało, gdybym siedziała cały dzień i nic nie robiła. Dlatego lubię robić wiele rzeczy, które odkrywają mnie, taką wewnętrzną mnie. Mam na to czas, a to także odkryłam. Myślę, że każdy go znajdzie, jeśli tylko bardzo chce. 

Teraz możecie stwierdzić, że łatwo mi mówić. Dlatego mam dla was kilka rad, które się u mnie sprawdziły lub które stosuję i czekam na efekty: 

zrób listę - tego, co od siebie oczekujesz. Niby jest to coś oczywistego, bo przecież większość ludzi wie, do czego dąży. A jednak nie. Gdy robiłam moją listę, wpisałam na nią niemiecki, a go wcale nie lubię. Stwierdziłam jednak, że mogłabym nadrobić braku i kiedyś go polubić. To nie było całkiem oczywiste. Dlatego warto spisać wszystko. 
ułóż wszystko w kolejności  - to także jest ważne czas jest ograniczony, dlatego musisz zdecydować, na co poświęcisz więcej czasu. Nie rezygnuj z niczego, ale na niektóre rzeczy wystarczy godzina tygodniowo, a na inne trzeba poświęcić 30 min dziennie codziennie.  
plan tygodnia - znajdź najlepszy czas na rozwijanie się w różnych kierunkach. Malujesz? - wyjdź w sobotę w plener. Uczysz się języka - ucz się go w tygodniu, gdy masz jeszcze wysilony umysł po szkole. Niemieckiego uczę się dzień przed tym w szkole - wtedy uczę się dłużej na lekcję, a do tego nadrabiam braki.  
motywacja - najlepsza część. Obok każdego "zamiaru" dopisz po 2-3 motywacje, czyli odpowiedź na pytanie "po co to będę robić?". Odpowiedzi muszą być ścisłe. Nie wystarczy, "bo chcę" czy "bo muszę". Najlepsze będą takie (moje przykłady): "bo chcę zdać maturę", "mam zamiar mieć 79 w biodrach" (zamiast "chcę być szczupła"). Trzeba jak najbardziej precyzyjnie określić swoje potrzeby - TYLKO KONKRETY.
działanie - zaczynaj! Na początku będziesz się zmuszać, ale z czasem wejdzie ci to w nawyk. Wtedy stanie się to czystą przyjemnością.  Po jakimś czasie zaczniesz mieć wyrzuty sumienia, gdy pominiesz swoje rozwijające czynności. 

Życzę ci powodzenia w dążeniu do celu i zapraszam na kolejne części przewodnika rozwojowego. Być może znajdziesz inne rady, które ci pomogą - mam nadzieję!


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz