25 kwietnia 2015

Trzy ćwiczenia na brzuch


Ćwiczenia na brzuch dla leniwych pomogą zacząć ćwiczyć tym, którym się nie chce. Są też dobre dla tych, którzy już ćwiczą. Ja zauważyłam efekty po jakichś 2 tygodniach ćwiczeń kilka razy w tygodniu. 
Ćwiczę je kolejno po 20 powtórzeń każde, potem jeszcze raz po 15 i na koniec po 10 razy. Do tego mam kilka innych, ale potrzebuję fotografa, by je wam pokazać.


Ćwiczenie pierwsze i najprostsze. Połóż się wygodnie na macie, nogi zarzuć na piłkę. Teraz rób brzuszki, ale nie tak, jak uczyli w szkole - do uderzenia głową w kolana (lub dotknięcia łokciami) - tylko tak, że dochodzi do spięcia brzucha. U mnie jest to taka wysokość, jak na zdjęciu. Nie robiłam nic na siłę, bo to nie miałoby sensu. 


Jak wyżej, tylko nogi postaw stabilnie na macie, może być w małym rozkroku. I znów machaj brzuszki, tylko do spięcia. Nie chcemy, żebyś sobie zrobiła krzywdę. 


Wersja brzuszków dla najleniwszych. Leżysz na plecach. Ręce wzdłuż tułowia (choć na początku pewnie będzie ci ciężko). Zginasz nogi (jak na zdjęciu wyżej), a potem prostujesz (jak na zdjęciu niżej). Im niżej nogi wyprostujesz, tym mocniejsze będzie oddziaływanie na brzuch. Ja robię najpierw wyżej (jak na zdjęciu) a po poru powtórzeniach obniżam. 

Żeby nie było, że piszę bez pokrycia, to po jakichś 10 przećwiczonych razach (i braku diety, ech) wyniki prezentują się następująco:

biodra: (10.04) 80,5 cm ; (20.04) 79,5 cm
na wysokości pępka: 74,5 cm ; 72,5 cm
talia: 67 cm ; 66 cm. 


Jak wam się podobają ćwiczenia? Chciałam zacząć od prostych, by zobaczyć, czy się spodoba. Jeśli tak, będę wrzucać trudniejsze - na inne partie ciała także. 

2 komentarze: