12 lipca 2015

Na jakich kosmetykach nie warto oszczędzać, a na jakich wręcz przeciwnie?


Są różne kosmetyki. Są też różne potrzeby. Każda z nas ma je inne, więc każda z nas mogłaby zrobić taką listę swoich propozycji. Nie będę pisać konkretnych kosmetyków, typu: firma, nazwa, cena.  Czasem tylko podam, co wolę. Chodzi tylko o spojrzenie przeglądowe. 


Na czym warto oszczędzić? 
(Zebrane na podstawie moich potrzeb)

  1. Lakiery do paznokci - na moich paznokciach nie trzymają się długo, nie ważne ile za nie zapłacę. Dlatego właśnie wolę kupić te tańsze (n. BeBeauty z Biedronki), ponieważ mają ładne kolory, dobre kryzie i dość dobrze się trzymają na moich (problematycznych) paznokciach. Nie widzę sensu płacenia 20 zł za lakier, który i tak pewnie za chwilę zniknie z płytki.
  2. Peelingi - zarówno do ciała, jak i twarzy.Mnie wystarczy, że dobrze zdziera martwy naskórek i pozostawia skórę miękką w dotyku. Dodatkowo może ładnie pachnieć. 
  3. Zmywacz do paznokci - używam go rzadko, bo niestety moim złym nawykiem jest zgryzanie lakieru. Dlatego nie potrzeba mi drogiego specyfiku, bo od czasu do czasu przemyć paznokcie to nie problem, przy kolorach jakie używam - są jasne i łatwo się zmywają. 
  4. Kosmetyki do demakijażu - na skórze są tylko chwilę. Mają dobrze zmywać, a mój aktualny (koszt ok. 5 zł) robi to świetnie. Może wrócę do mleczka, ale wtedy kupię to, które miałam jako pierwsze. 
  5. Żel do mycia twarzy - od początku kupowałam najtańszy i nie mam z tym problemu. Tylko raz byłam mniej zadowolona (z konsystencji). Te tanie także dobrze oczyszczają. 
  6. Pomadki ochronne/nawilżające - zawsze mam najtańsze jakie się da. Jeśli używa się takich kosmetyków regularnie, to nawet te troszkę gorsze pomogą. A jeśli ktoś chce, żeby po pierwszym użyciu wszystko było już pięknie, to, no cóż... 
  7. Krem do rąk - tak, jak z pomadkami, liczy się częstotliwość. 


Na czym nie warto oszczędzać? 
(Zebrane na podstawie moich potrzeb)

  1. Krem do ciała - ciało trzeba dobrze nawilżać, niektórym potrzebne jest zmiękczenie skóry... Dla mnie ważne jest, by dobrze nawilżał i poprawiał koloryt skóry. Dlatego wolę moją Ziaję od tańszych zamienników. 
  2. Podkład - fluid jest z nami cały dzień. A do tego starcza na kilka miesięcy, dlatego warto zainwestować w taki, który będzie dobrze spełniał swoje funkcje. Nie używam go codziennie, więc ostatni starczył mi na bardzo długo, a teraz się kończy. Szukam teraz dobrego podkładu (matującego). Jakieś propozycje?
  3. Pomadka/szminka - wiem, że jest to kosmetyk bardzo wydajny, dlatego wydanie pary złotych więcej to nie jest jakaś większa szkoda. Gdy się to przeliczy na miesiąc, wyjdzie jakaś śmieszna kwota. 
  4. Tusz do rzęs - mi starcza na pół roku, czasem dłużej. Dlatego np. wydanie 30 zł na tusz to jakieś 5 zł na miesiąc. Niewiele prawda? A lepiej kupić jeden, a dobry, niż trzy, bo ten pogrubia, ten wydłuża... 
  5. Kosmetyki do twarzy (krem, krem pod oczy) - on także ma spełniać określone funkcje i nie powinno się kupować pierwszego lepszego, ponieważ ma stały kontakt z cerą. 

Wiem, że nie zawsze tanie=złe, a drogie=dobre. Chodzi tylko o pogląd. Np. Jeśli masz do wyboru kupić podkład za 15 zł, z którego będziesz średnio zadowolona, a 30 na idealny - dokonaj dobrego wybory i kup droższy. 

A wy na czym nie oszczędzacie i odwrotnie?

8 komentarzy:

  1. Ja na kosmetykach do twarzy nigdy nie oszczędzam :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja z kolei np. mam różne pomadki - od najtańszych Isana, poprzez Nivea, kończąc na Balmi za 20zł... Wszystkie sprawdzają się równie dobrze, a uważam, że czasem można troszkę poszaleć i kupić sobie coś droższego i fajnego :)
    http://loveecosmetics.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja nie oszczędzam na kosmetykach do twarzy - kiedyś miałam parę reakcji alergicznych i teraz bardzo uważam, żeby dobrze wybierać :) Obserwuję.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. nie miałam nigdy alergii, ale nie lubię być wysypana niespodziankami na twarzy :)

      Usuń
  4. Podkład rimmel match perfection jest niezły i w przystępnej cenie (niecałe 30zl).
    Fajnie jest część kosmetyków robić samodzielnie;) np krem czy peeling. Jest to całkiem do ogarnięcia - no i zawsze wiesz co masz w środku;)

    OdpowiedzUsuń