17 sierpnia 2015

7 dni - 7 zadań


Siedem dni to dużo czasu na zmiany. Siedem dni to czas, w który pewne sprawy da się przemyśleć. Dlatego postanowiłam zrobić wam serię wyzwań tygodniowych, w których sama także będę brała udział. Dziś będzie pierwsze siedem zadań. 


Na każdy dzień tygodnia zaplanowałam myśl dnia, która ma zachęcić do myślenia, działania i osiągania sukcesów. Ponadto pokazuję wam, jakie zaplanowałam sobie działanie na dany dzień (lub kilka następnych dni). Ułatwiam wam sprawę znalezienia zadania dla was. Za tydzień podsumuję to wyzwanie i napiszę wam o kolejnych. Jeśli ktoś będzie chciał pochwalić się swoimi wynikami lub zadaniami, proszę pisać! Na pewno uwzględnię to na blogu :) 



PONIEDZIAŁEK

Myśl dnia: "Decyzje, które podejmujesz właśnie teraz, każdego dnia, ukształtują nie tylko twoje samopoczucie dzisiaj, ale też wpłyną na to, kim staniesz się (...)."

Moje zadanie: Dziś chciałabym zacząć podejmować odpowiednie decyzje, takie, z których będę zadowolona. Mam zamiar wybierać na tyle mądrze, by niczego (lub jak najmniej) żałować. 

Twoje zadanie: Powinno dotyczyć podejmowania odpowiednich decyzji. 

WTOREK

Myśl dnia: "Decyzje są źródłem zarówno problemów,jak i nieprawdopodobnych możliwości oraz wielkiego szczęścia. Ich siła kieruje procesem zmiany rzeczy niewidzialnych w widzialne. Prawdziwe decyzje są katalizatorem przebiegu zmiany naszych marzeń w rzeczywistość."

Moje zadanie: Znaleźć wielkie marzenie. Następnie wypisać możliwości jego osiągnięcia i realny plan na to. Zacząć działać od razu.

Twoje zadanie: Powinno dotyczyć znalezienia drogi do spełnienia marzenia. 

ŚRODA

Myśl dnia: "Nie jest ważne, aby od razu widzieć, jak osiągnąć pożądany rezultat. Ważne jest natomiast, by mieć pewność, że znajdziesz na to jakiś sposób, nieistotne jaki." 

Moje zadanie: Zdecyduję, jaką jedną rzecz chcę osiągnąć. Znajdę jakiś sposób działania. Będę obserwować, co się u mnie sprawdza, a co nie. To, co będzie źle działać, zmienię na coś innego. 

Twoje zadanie: Powinno dotyczyć celu, do którego dążysz, być może od jakiegoś czasu, oraz ciągłego poszukiwania sposobu, jak to osiągnąć. Zastanów się, co robisz źle!

CZWARTEK

Myśl dnia: "Te trzy decyzje, które decydują i twoim losie to:
1. Twoje decyzje, na czym chcesz się skoncentrować.
2. Twoje decyzje, co dla ciebie znaczą poszczególne rzeczy. 
3. Twoje decyzje, co zrobisz, aby osiągnąć pożądane rezultaty."

Moje zadanie: Przemyślę wszystko, do czego dążę i sprawdzę, czy naprawdę MI na tym zależy, czy komuś innemu. Zweryfikuję jeszcze raz swoje plany. 

Twoje zadanie: Powinno dotyczyć minimum jednego z tych trzech punktów. 

PIĄTEK

Myśl dnia: "Jeśli podejmiesz jakieś działanie dziesięć razy dziennie (...) podczas, gdy inni ludzie będą to samo robić tylko raz w miesiącu, w ciągu tylko jednego dnia zdobędziesz doświadczenie dziesięciu miesięcy i bardzo szybko opanujesz daną umiejętność." 

Moje zadanie: Przemyślę, co robię zdecydowanie za rzadko, by osiągnąć rezultat w wyznaczonym czasie. Są takie czynności, które czasem olewam, tylko dlatego, że nie widać jeszcze efektów, a na których mi bardzo zależy.

Twoje zadanie: Powinno dotyczyć kwestii tego, co chcesz osiągnąć, lecz mimo dobrego działania, nie widzisz zadowalających rezultatów. Spróbuj umieścić w swoim planie dnia chwilę więcej na tę aktywność. 

SOBOTA

Myśl dnia: "Jedną z najważniejszych decyzji, jakie możesz podjąć, by zapewnić sobie szczęście w przyszłości, jest decyzja, by wykorzystać wszystko, co życie podsuwa w danym momencie."

Moje zadanie: Życie podsuwa mi teraz chłodniejsze dni oraz czas. Dlatego właśnie będę biegać codziennie, przez 7 dni.

Twoje zadanie: Pomyśl, co teraz daje ci życie. W twojej okolicy są zajęcia z tańca, a zawsze chciałaś się nauczyć? Idź DZIŚ, przestań czekać na dobry moment. (To tylko przykład). 

NIEDZIELA

Myśl dnia; "Sukces jest rezultatem podjęcia decyzji o tym, że będziemy dążyć do polepszenia warunków życia, że będziemy dawać coś od siebie - będziemy sami zasilać swój umysł i nie pozwolimy, by czyniło to otoczenie. Właśnie te decyzje tworzą doświadczenie życiowe, które nazywamy sukcesem. Żaden człowiek ani żadna instytucja nie odniosą sukcesu, jeśli skupią się wyłącznie na celach krótkoterminowych."

Moje zadanie: Jakie korzyści będę miała z tego, że coś robię już teraz? Poszukam ich. Znajdę także swoje ostatnie sukcesy oraz emocje,które temu towarzyszyły - to będzie motywacja do kolejnych. 

Twoje zadanie: Znajdź swój sukces. Pomyśl, jak do niego dążyłeś, jak go osiągnąłeś i jakie emocje mu towarzyszyły. Dzięki temu zmotywujesz się do osiągania kolejnych, długoterminowych sukcesów. 

8 komentarzy:

  1. Jaki jest cel podejmowania tych wyzwań?
    I skąd są te cytaty?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cytaty z książki "Obudź w sobie olbrzyma". celem jest znaezienie swoich prawdziwych celów itd. oraz odmiana życia na lepsze :)

      Usuń
    2. O autorze słyszałam, książki nie znam ale podywagowałabym...
      Polecasz lekturę?

      Czym są dla Ciebie "prawdziwe cele"? :)

      Usuń
    3. kilka wpisów temu o niej pisałam i owszem - polecam.

      Prawdziwe cele to takie, które są trwałe i nie zmieniają się tylko dlatego, że raz nie wyszło.

      Usuń
    4. O! Odnajdę i chętnie przeczytam recenzję :)

      Tak, warto szukać źródła prawdziwej siły ;)
      A skoro już o tym mówimy, to odnośnie szukania "prawdziwych celów" polecam Fabiana Błaszkiewicza i teorię "Motywu Osobistego", o czym piszę tutaj (http://holistycznie-fizjo.blogspot.com/2014/02/motywacja-motyw-x-akcja.html) i w następnym poście z tej serii :)

      Usuń
    5. zawsze trzeba się rozwijać ;)

      Usuń
  2. Cytując klasyka: "bo jak się człowiek nie rozwija, to się zwija" ;)

    OdpowiedzUsuń