12 sierpnia 2015

Joga: Asany #1



Od dziś ruszają asany z jogi, które będę pokazywać. Dzisiejsza jakość zdjęć nie jest zadowalająca, ale kolejne postaram się mieć już lepsze. 



ADVASANA - jedna z pozycji relaksacyjnych. Służy ona głębokiemu odpoczynkowi, ustabilizowaniu oddechu oraz uspokojeniu się. 

Jak wykonać? Połóż się na brzuchu. Wyciągnij obie ręce do przodu i połóż na ziemi. Oddychaj w sposób, jaki opisałam już kiedyś. Dla przypomnienia: wydech dwa razy dłuższy od wdechu. Pozostań tak od 5 do 10 wdechów. W zależności od stopnia zdenerwowania, możesz pozostać dłużej lub krócej. 

Korzyści: uspokojenie, ulga dla sztywnego karku. 


ANULOMA VILOMA SIMPLE - pozycja relaksacyjna. Służy wyrównaniu oddechu oraz odpoczynkowi. 

Jak wykonać? Usiądź prosto. Jedną nogę ułóż stopą przy przeciwległej pachwinie. Długą połóż na niej. Oddychaj. 

Korzyści: uspokojenie, unormowanie oddechu. 


ANULOMA VILOMA SIMPLE LYING - jak wyżej, tylko, że jest to odmiana leżąca. 

Jak wykonać? - Kładziemy się na plecach z jedną ręką na brzuchu, a drugą na klatce piersiowej. Oddychanie w tej pozycji polega na podnoszeniu najpierw klatki piersiowej, potem brzucha i wydychanie w odwrotnej kolejności.

Korzyści: jak wyżej.  


ARDHA BHUJANGASANA - pozycja oddziałująca na mięśnie pleców oraz ramion. Wygięcie w tył. 

Jak wykonać? Połóż się ba brzuchu. Użyj swoich rąk by podnieść ciało w górę i wygnij się do tyłu.

Korzyści: oddziaływanie na plecy i kark, zmniejsza ból


ARDHA CHATURANGA DANDASANA - Pozycja oddziałująca na mięśnie rąk i pleców oraz pośladków. 

Jak wykonać? Usiądź "na czworaka" a palce stóp zahacz od matę. Powoli kładź się do przodu by w końcowym efekcie mieć równo rękę od ramienia do łokcia z tułowiem. Mi jeszcze to nie wychodzi. 

Korzyści: wytrzymałość rąk i pleców.



8 komentarzy: