18 kwietnia 2016

Wyzwanie: Budowanie poczucia własnej wartości

http://www.psychozytywnie.pl/wp-content/uploads/2014/07/seaside_wazne.jpg
Dziś troszkę inne wyzwanie. Będziemy budować poczucie własnej wartości, ale małymi krokami. Nie będziemy robić nic zbyt intensywnie by się nie zniechęcić. Cztery krótkie zadania idealnie rozłożone w czasie by sobie z nimi poradzić. Zacznijcie już dziś, by osiągnąć efekty za 7 dni!


PODSUMOWANIE

1. Joga. - zaczęłam ogólnie bardziej się skupiać i zaczęłam odnosić pierwsze większe sukcesy. 
2. Rozciąganie. - jak wyżej. 
3. Motywacja. - mam cały folder zdjęć. 
4. Książka. - dwa poradniki jogi za mną a zyskałam lepsze odczuwanie ciała i zwiększenie jego możliwości. 
5. Nowy sport. - czy bieganie z Kotem się liczy?

NOWE WYZWANIE

1. Weź kartkę i długopis. Podziel ją na dwie części. Na jednej napisz zielonym kolorem "MOJE ZALETY" a na drugiej czerwonym "MOJE WADY". W każdej z tych kategorii wypisz wszystko, co przyjdzie ci na myśl przez 10 minut. Wszystko! Nie pisz specjalnie tylko po jednej stronie. Po tym policz swoje dobre strony i napisz to na dole. To samo zrób ze złymi. Których jest więcej? Jeśli dobrych - powinno nam dobrze pójść. Jeśli złych - może być ciężko, ale damy radę. Tak przygotowaną kartkę zostaw gdzieś w widocznym miejscu, by jej nie zgubić. Będzie ci potrzebna na drugi dzień wyzwania.

2. Wracamy do naszej kartki. Dziś będziemy analizować. Najpierw przeczytaj wszystkie zwoje dobre cechy. Czy aby na pewno każda z nich jest dobra? Czy na pewno opisuje ciebie? Przeczytaj dokładnie i to oceń. Teraz złe strony. Czy każda twoja zła cecha jest zła? A może to nie ty tak myślisz, a inni? Pomyśl, czy np. upartość, egoizm naprawdę są złe. Może to jest taki egoizm, że przez chwilę tylko myślisz o sobie? A czy upartość nie pozwala ci dążyć do celów? Zrób poprawki na kartce i wciąż jej nie wyrzucaj.

3. I znów kartka. Zamęczę was, wiem to. I siebie też. Ale tym razem bierzemy i starą i nową. Porządkujemy! Zastanówmy się porządnie i wybierzmy 10 najlepszych cech swoich. Jeśli masz mniej - po prostu weź wszystkie. I ułóż je w kolejności od tej najważniejszej dla ciebie, do tej najmniej (ale wciąż) ważnej. To samo zrób z negatywnymi, ale ułóż je od najgorszej twojej cechy, do najlepszej. Przeanalizuj to dokładnie, ponieważ przyda się to nam do następnego etapu.

4. Przez kolejne dni będziemy tylko i wyłącznie robić jedno. Tym razem będą cztery zadania. 4 dni na najważniejszy etap. Czyli stajemy się lepsi! Zaczynamy od dołu listy. Nie pchamy się na głęboką wodę. Nie można skakać na główkę do wody, której głębokości nie znamy. Więc - weź kolejną kartkę. Kolorowe kredki/mazaki/długopisy. I napisz na środku swoją złą cechę z samego dołu listy. To ta najmniej ważna, więc będzie się z nią łatwiej pracować. Bo w sumie wcale nie jest taka zła. Teraz pole do popisu dla was! Szukajcie najróżniejszych sposobów, na wyeliminowanie tej złej cechy. Zapisujcie je. Zróbcie sobie plan. Rozpiskę. Jak z tym walczyć. I walczcie tak, by za te cztery dni powiedzieć: Gratulacje, jestem teraz lepszym człowiekiem!


POWODZENIA!

2 komentarze: