8 lipca 2016

11 powodów, dla których warto pić wodę


O tym, że woda ma dobroczynny wpływ na organizm to każdy wie. Ale ja sama nie wiedziałam, co konkretnie robi. Stwierdzenie, że nawadnia mi nie wystarczało. Dlatego postanowiłam to sprawdzić i napisać o tym na blogu. 



11 POWODÓW, DLA KTÓRYCH WARTO PIĆ WODĘ CODZIENNIE
(Bierzmy przykład z Kota, który pije tylko wodę... prosto z kranu)


  1. Zwalcza różne dolegliwości organizmu związane między innymi z zaparciami, rozstrojami żołądka, bólami brzucha powodowanymi jedzeniem w pośpiechu.
  2. Regularne picie wody pomaga schudnąć nawet 2 kg w ciągu roku. Nie jest to dużo, ale pomaga zachować dobre nawyki żywieniowe i wzmacnia efekt odchudzania. 
  3. Woda nie dostarcza cukru oraz zbędnych kalorii. 
  4. Brak wody w organizmie objawia się zmęczeniem, zdenerwowaniem, mniejszą efektywnością pracy oraz zmniejszoną koncentracją. 
  5. Picie wody wspomaga metabolizm.
  6. Odpowiednie nawodnienie organizmu pomaga w oczyszczaniu go i wydalaniu toksyn. 
  7. Poprawia kondycje skóry, która mniej się przesusza, nie wygląda na zmęczoną i ujędrnia się. 
  8. Odpowiednie nawodnienie pomaga w walce z cellulitem. 
  9. Woda bierze udział we wszystkich działaniach organizmu np. transporcie substancji, budowa komórek, szlaki metaboliczne. 
  10. Poprawia wydolność fizyczną organizmu w trakcie ćwiczeń. 
  11. Woda jest tańsza niż słodzone napoje niegazowane jak i gazowane. A do tego jest o wiele zdrowsza.
Picie wody to jeden z nawyków, które chcę wprowadzić do mojego życia. Widząc tyle pozytywnych efektów picia wody, jak i negatywnych skutków jej niepicia - aż chce się pić. 

6 komentarzy:

  1. Ja mam problem z regularnym piciem wody, ale wkrótce zamierzam to zmienić :)

    OdpowiedzUsuń
  2. od kiedy chodzę na siłownię to pije więcej wody < 333

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam tak samo nawet całą butelkę potrafię wypić przed/w trakcie i po ;D
      normalnie zapominam o piciu i piję może z 700 ml + litr herbaty :D

      Usuń