1 lipca 2016

I skończyła się szkoła... - początek wakacji we wtorek


Tak. Dobrze czytasz. Normalnie rok szkolny kończy się w piątek. A mój? W poniedziałek. Wakacje rozpoczęłam więc we wtorek. Już jestem po egzaminach i do sierpnia mam spokój. Nie, nie mam poprawki! Czekam tylko na wyniki egzaminu zawodowego. A teraz powiem wam małe co nieco o moim roku szkolnym. 


W tym roku szkolnym nauczyłam się:
  1. Nigdy nie bądź niczego pewna - bo to się zaraz zmieni. Nauczyciel nagle odejdzie, a w zamian za niego jednego przedmiotu będzie uczyło cię sześciu innych. Uczysz się na sprawdzian.Za pierwszym razem znajomi go przekładają. Dobra. Uczysz się drugi raz - nauczycielka zapomina. Nie uczysz się już - a jednak zrobimy ten sprawdzian. 
  2. Bądź gotowa na wszystko - szczególnie na pięć sprawdzianów tygodniowo i dziesięć kartkówek, a do tego odpowiedzi na każdej lekcji. No cóż. Przepisy? Uczniowie mają je gdzieś, to dlaczego nauczyciele mają ich przestrzegać? 
  3. Branie udział w projektach jest świetne - szczególnie, gdy otaczają cię ciekawi ludzie. Projekt filmowy, współpraca z Niemcami i Francuzami. Wszystko zaplanowane. Angażujesz się całym sercem. Masz gotowe już prawie wszystko. Zostało ci tylko obejrzeć ostatni film, by wiedzieć tylko, o co w nim chodzi. Ale tematyka cię przerasta i wylatujesz. No więc, Kinemo - wracam za rok. 
  4. Gdy jesteś w technikum - ogranicz swoje plany do minimum. I tak nie będziesz mieć czasu na nic. Niech was nie zwiedzie, że liceum ma dużo nauki. W technikum jest o wiele więcej przedmiotów. Do tego oprócz matury minimum dwa egzaminy zawodowe.Więc, szkoła stoi na pierwszym miejscu, a dopiero potem twoje dodatkowe ambicje. 
  5. Lubienie przedmiotu zależy od nauczyciela. Jeśli nauczyciel jest do bani - przedmiot też będzie tak przestrzegany. Przykład: księgowość handlowa to świetny przedmiot. Uwielbiam go. Zawsze wszystko umiałam, a robienie zadań sprawia mi przyjemność. Na zastępstwie nie rozumiałam nic, robienie czegokolwiek było torturą, a na lekcję nie chciało mi się iść, bo widzenie tej nauczycielki nie należało do przyjemnych. 
  6. Przez rok wiele może się zmienić. Tego rozwijać nie muszę prawda? 

To by było chyba na tyle :) 

2 komentarze: