18 sierpnia 2016

Capsule Wardrobe #3 - Drugie życie


Mam nadzieję, że nie zapomnieliście jeszcze o tym projekcie. Sama się zbierałam, żeby znów podjąć ten temat, bo ostatnio mam bardzo mało czasu. Niby są jeszcze wakacje, ale przez wyjazdy i pracę niewiele czasu zostaje mi dla siebie. Do tego muszę ciągle wszystko nadrabiać. Dziś chciałam znaleźć dla was więcej czasu i w spokoju napisać ten post, to wysiadł mi internet, miałam problemy z komputerem i dopiero po godzinie udało mi się włączyć bloggera. Ech. 
Czym mogłoby być drugie życie? Nie chodzi mi tu o moje drugie życie, albo o całkowitą zmianę garderoby, tak, jakbym właśnie miała przeżyć moje życie od nowa. Nie, wcale nie o to mi chodzi. Drugie życie może mieć każdy produkt, nie ważne, czy są te kredki, książka, buty czy ubrania. Dlatego właśnie trzeba takie nowe życie produktom dawać. Bo i po co kupować nowe, skoro czasem te stare mogą dać nam coś o wiele lepszego?

JAK DAĆ NOWE ŻYCIE ODZIEŻY? 
(moje 5 propozycji)
  1. Nowy zestaw - dana bluzka ci się nie podoba bo jest np. za szeroka i nie pasuje do spódniczki? Zastanów się najpierw nad nią i jej wyrzucenie odłóż w czasie. Pomyśl, jakie masz doły, z którymi możesz ją zestawić i czy z którymś nie będzie wyglądała lepiej. Jeśli uda ci się znaleźć do niej komplet - spokojnie możesz ją zostawić. Jeśli nie - albo wyrzuć, albo znajdź na nią inny sposób. 
  2. Nowe przeznaczenie - jeśli masz np. spodenki, których nie lubisz nosić, ale są wygodne, tylko niezbyt ładne - zawsze możesz użyć ich jako części od piżamy. Koszulki, w których ogólnie się sobie nie podobasz możesz użyć do ćwiczeń, gdy nie ma to znaczenia, bo i tak przepocisz ją po jednym użyciu. W najgorszych warunkach, gdy ubrania są poprzecierane albo zniszczone możesz zamienić je na szmatki lub z kawałków materiału zrobić coś całkiem nowego. 
  3. Ale na początek możesz po prostu przejrzeć szafę, dzięki czemu odkryjesz ubrania, o których dawno zapomniałaś, a które teraz mogą ci się spodobać. Może kiedyś coś odłożyłaś na czas, gdy będziesz mieć lepszą figurę/inny rozmiar/inny gust i teraz nadszedł ten czas? Szukaj. 
  4. Poprawki. Jeśli jakieś ubranie naprawdę lubisz, a jest nie w twoim rozmiarze lub coś się z nim stało - może da się to naprawić? Zawsze można ubranie zwęzić, skrócić, zacerować, naszyć łatki. Jeśli da się coś naprawić - zrób to.
  5. Przerób. Z kilku bluzek możesz stworzyć jedną. Jest mnóstwo pomysłów diy w internecie, z których możesz skorzystać i nadać ubraniu nowy styl. 
Oczywiście, jeśli naprawdę nie da się z ubraniem nic zrobić - oddaj je potrzebującym. To, że tobie się nie podoba, nie znaczy, że komuś się nie przyda. 

9 komentarzy:

  1. Oj ciuchów mam wiele, ale tak naprawdę nie mam nic gdy przyjdzie coś ubrać :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Co jakiś czas przeglądam szafę i myśle co i jak jeszcze można wykorzystać ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja zawsze jak coś już mi się nie przydaję to właśnie oddaje potrzebującym do kontenerów specjalnie do tego przeznaczonych <3

    OdpowiedzUsuń
  4. Przy porządkach trzeba po prostu odświeżać zestawy ubraniowe. Zawsze się coś nowego wymyśli :)

    OdpowiedzUsuń