20 października 2016

Dlaczego warto mieć swoje własne rzeczy osobiste? (czyli poniekąd masło maślane)



Wiele czytałam na temat posiadania niektórych rzeczy na własność. Nie mówię tu o majtkach czy szczoteczce do zębów, bo to wiadomo - nie pożyczamy nikomu ani od nikogo. Ale jest też parę rzeczy, które każdy powinien mieć i nie dzielić się nimi. Jakie? Dlaczego? Odpowiedzi znajdziecie poniżej, wraz z przykładami z mojego życia. 


Ręczniki

Naprawdę wiem, że mamie ufasz, jest zdrowa i tak dalej i tak dalej. Ale ręcznikiem nie powinno się dzielić. Żadnym. Mam swój ręcznik do twarz (malutki), do włosów (średni) oraz do ciała (większy ode mnie, ale to taki szczegół. Jestem malutka i tyle). Używanie wspólnego ręcznika z moim narzeczonym skończyło się źle dla mnie. Wysypało mnie na twarzy i plecach. Dlatego właśnie nie powinno się dotykać cudzego ręcznika. Ciało po myciu jest czyste, ale bakterie (specyficzne dla każdego) przenoszą się z ciała, na ręcznik. 


Gąbka

Tu także mam dwie. Jedna malutka do twarzy (w dwóch egzemplarzach - jeden do zmywania maseczek, a drugi do mycia twarzy). Druga zwykła do mycia ciała. Nie trzymam ich nawet w łazience, tylko w swoim koszyczku na kosmetyki. U mnie wszystko szybciej schnie, przez co nagromadzi się mniej bakterii. Używanie tej samej gąbki może skończyć się tym samym, co używanie jednego ręcznika. 

Szczotka do włosów

Może to być najlepsza przyjaciółka, mama, babcia, wujek, sąsiad. Ale pod żadnym pozorem nie powinno dzielić się szczotką. Wiem to, ale i tak sama czasem (bardzo rzadko) łamię ten przepis. Nigdy nie wiadomo, co jest we włosach lub na skórze głowy drugiej osoby. Nie mówię, że użycie tej samej szczotki grozi śmiercią czy czymś gorszym, no ale higiena musi się zgadzać. 


Pomadka do ust

Kolejny przedmiot, którego nie powinno dawać się drugiej osobie. Chyba, że ta druga osoba używa jej np. palcem, to ewentualnie możesz skorzystać. Ale wróćmy. Nie i koniec. Nigdy nie miałam tak zwanego "zimna" na twarzy - czyli wirusa opryszczki. Nigdy też nie dzielę się czyjąś pomadką. Wszyscy dookoła już to przeszli, a ja nie. I mam spokój. 

A wy jakie przedmioty chcecie mieć tylko dla siebie? Propozycje dawajcie w komentarzach. Każdy się czegoś będzie mógł nauczyć. 

4 komentarze:

  1. Zgadzam się ze wszystkim, co napisałaś :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Dla mnie to jest jakieś oczywiste, że tych rzeczy się nie pożycza. :-) Tak samo, jak szczoteczki do zębów, tuszu do rzęs, itp. :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dla mnie również, ale są osoby, które tego nie wiedzą, a potem "nie wiedzą skąd" mają rózne problemy ;)

      Usuń