2 grudnia 2016

Jogowe wyzwanie 1/12 (1.12 - 14.12)


Jestem chora drugi tydzień. Teraz jest już poprawa i od wczoraj wróciłam do sportu. Ułożyłam sobie całkiem nowy plan. I postanowiłam zrobić sobie wyzwanie jogowe. Jeśli ktoś z was także chce wziąć udział - zapraszam serdecznie!
O co chodzi? 
Wybrałam po jednej asanie z każdej kategorii: wygięcia w przód, balans, wygięcia w tył, odwrócone, leżące na plecach, leżące na brzuchu, skręty ciała oraz stojące. I każdą z tych asan będę doskonalić przez dwa tygodnie. Zrobię zdjęcie w pierwszy dzień i w ostatni. Porównam efekty. 

Jeśli chcesz wziąć udział...
Napisz w komentarzu. A następnie na koniec wyzwania wyślij mi twoje efekty. Jeśli chcesz, możesz opublikować taki post u siebie na blogu, a wtedy wrzucę link do twojego bloga w podsumowaniu. 
Nie ma żadnych przeciwwskazań do wzięcia udziału. Nie musisz robić wszystkich asan. Wybierz te, które ci odpowiadają. Oczywiście, nie będziesz od razu perfekcyjny. Ja też nie jestem. To jest wyzwanie - tu próbujemy osiągnąć efekt. Jeśli się uda - super. Jeśli nie uda się w dwa tygodnie, to uda się w trzy, cztery lub pięć. Nie wszystko jest od razu!

Asany na pierwszą edycję wyzwania: 


1. Pozycja dziecka - pozycja leżąca na brzuchu. Klękamy i nie odrywając pupy od pięt, wyciągamy ręce jak najdalej. 

2. Pozycja żółwia - wygięcie w przód. Nie wiem, jak to pisać, ale widać ładnie na zdjęciu. Zacznę od zwykłego wyciągnięcia rąk w przód i próby położenia się, a dopiero potem będę próbowała schować ręce pod nogi. 

3. Pozycja żurawia - pozycja odwrócona. Kolana opierają się na rękach. Głowa leży na macie. Jest to dla mnie trudna pozycja, bo mam bardzo słabe ręce, ale będę nadal próbować. 

4. Pozycja kobry - wygięcie w tył. Kładziemy się na brzuchu. Dłonie kładziemy po obu stronach piersi. Podnosimy tułów i wyginamy w tył. 

5. Pozycja góry - stajemy na płaskich stopach , ręce wyciągamy obok siebie. Prostujemy sylwetkę. 

6. Skręt ciała - siadamy. Zginamy jedną nogę. Dłoń odpowiadającą zgiętej nodze kładziemy za plecami, a drugą rękę przekładamy za kolano nogi zgiętej. 

7. Wygięcie w leżeniu na plecach - Kładziemy się jak na zdjęciu. Ważne jest, by patrzyć się na rękę, przy której nie ma nóg!

8. Pozycja łódki - pozycja balansowa. Jak widać na zdjęciu. By sobie ułatwić, można zgiąć nogi lub zgięte postawić na ziemi. 


Ktoś chce wziąć udział? Zapraszam!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz